TOEGANGSKAARTJES PER SMS: PAYLOGIC START MET MOBILE TICKETS

28-05-2009 @ 19:23

Paylogic, de snelst groeiende ticketingpartij van Nederland, richt zich op mobile ticketing. Binnenkort heeft een evenementbezoeker die via Paylogic zijn tickets koopt, enkel zijn eigen mobiele telefoon nodig die eenvoudig en snel bij de ingang van het evenement wordt gescand. De ticketingpartij, die zich al sinds haar oprichting onderscheidt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, serviceniveau en prijs, stelt dat de markt klaar is voor tickets op de mobiele telefoon.

Paylogic is hiervoor een samenwerking aangegaan met MobiCodes dat de technologie levert van de mobile tickets. MobiCodes is de exclusieve Benelux distributeur van de mobiele barcode technologie van Mobiqa Ltd., wereldmarktleider op het gebied van mobile barcode solutions (tickets, coupons, boardingpassen, loyalty-passen etc.). De technologie van MobiCodes waarmee barcodes worden geoptimaliseerd per merk & type toestel is wereldwijd gepatenteerd en levert de beste scanresultaten. MobiCodes onderscheidt zich verder in de markt vanwege de grootste toesteldatabase die er beschikbaar is.

"Mobile Tickets zijn niet nieuw, maar het gebruik ervan neemt internationaal razendsnel toe", zegt Arnold Cornelis, Managing Director van MobiCodes. "Momenteel nemen onze 'mobile boarding passes' voor de luchtvaartindustrie de grootste vlucht. Dat geldt ook voor onze andere toepassingen van mobiele barcodes, zoals de kortingcoupons en vouchers van retailondernemers. In de samenwerking met Paylogic lopen wij voorop in een markt die wereldwijd in hoog tempo groeit."

"De markt is er pas sinds kort echt helemaal klaar voor", zegt Jan Willem van der Meer, Commercieel Directeur van Paylogic. "Dit is het juiste moment voor Paylogic om deze dienst krachtig in de markt te zetten. Naast mobile ticketing via SMS komen er ook verschillende mobile marketing tools beschikbaar voor evenementhouders. Mobiel wordt een belangrijk kanaal binnen de multichannel filosofie van Paylogic."

Verschillende klanten van Paylogic, waaronder UDC, Sneakerz, Circuitpark Zandvoort, Disco-Brains, 100%NL, WATT Rotterdam, zijn enkele van de Paylogic gebruikers die enthousiast gereageerd hebben op deze dienst en laten weten dat zij deze graag willen aanbieden aan hun bezoekers.

Hoe werkt het?
Bezoekers ontvangen per SMS een digitaal ticket op hun mobiele telefoon met hierin een 2D barcode. Deze code dient als entreebewijs en wordt bij de entree door middel van een scanner gecontroleerd, waarna toegang wordt gegeven. De voordelen van Mobile Ticketing zijn talrijk: het Mobile Ticket is altijd bij de hand, er is geen printer nodig wat gemakkelijk en milieuvriendelijk is, en bezoekers kunnen nu écht last minute hun tickets aankopen.

Over Paylogic
Paylogic is gelanceerd in juni 2006. Het innovatieve ticketingsysteem heeft de afgelopen anderhalf jaar bijzonder veel evenementorganisaties van naam klant gemaakt. Paylogic onderscheidt zich door ticketverkoop te faciliteren vanaf de website van de evenementorganisatie, haar full service benadering en de zeer voordelige prijs. Paylogic biedt naast online ticketing ook fysieke kaartverkoop, via alle Primera winkels in Nederland. Paylogic is onderdeel van Accepté BV, een innovatief IT bedrijf met 60 medewerkers verdeeld over haar kantoren in Groningen en Amsterdam, opgericht in 2005. Begin 2007 is Accepté BV versterkt met de strategische investeerder Van den Ende & Deitmers (www.endeit.nl). Paylogic heeft onder andere de volgende namen in haar klantenbestand: UDC, FCA, Circuit Park Zandvoort, Amsterdam RAI, Art of Dance, X-Sense, CHemistry, Zwarte Cross, The Matrixx, Discobrains, Miljonair Fair, Hed Kandi, Paaspop, Zenith, Circus Renz, Kamasutra Beurs en nog vele anderen. Voor meer informatie zie: www.paylogic.nl.