Nieuwe mobielportal AnySong wil lage prijs en gemak

28-07-2006 @ 12:07

Op initiatief van Universal Music Mobile (UMM), een dochter van de Universal Music Group, is deze week de Nederlandse mobielportal AnySong gelanceerd. Iedere muziekliefhebber die een mobiele telefoon heeft met een 2,5G technologie of hoger, kan via de wapsite muziekcontent downloaden.
Vooralsnog biedt AnySong alleen materiaal van Universal Music, SONY BMG en Warner Music. Ritchie Kremer, countrymanager Nederland voor UMM, zegt van harte te hopen dat spoedig content van EMI en diverse andere maatschappijen zal volgen. Bij aanvang bestaat het aanbod van AnySong uit wallpapers en polyfonische ringtones en realtones van meer dan 3000 nummers. Binnen afzienbare tijd moeten fulltrack mobieldownloads, videoclips en streaming producten volgen.
AnySong moet de consument vooral gebruikersgemak bieden in combinatie met lage prijzen. De prijzen van realtones en fulltrack downloads liggen aanvankelijk tussen de 2,30 en 2,60, maar gaan, als het aan Ritchie Kremer ligt, snel naar de 2,-.
Uniek aan AnySong is volgens Kremer de zoektechniek van Targetize die het platform biedt. Deze maakt niet gebruik van een gesloten database, maar van het open internet. Op basis van zoek- en koopgedrag wordt dankzij Targetize al snel een gepersonifieerde homepage gecreerd en kan gewilde content sneller, in minder clicks, gevonden worden. Kremer benadrukt het belang van een goede zoekoptie. Denk aan wat Google met het internet gedaan heeft. De mobielcontentmarkt ligt momenteel stil en kan op deze manier opengebroken worden.
AnySong is momenteel te vinden op de iMode-portal van KPN. Lanceringen op de Samsung Funclub, KPN Wap-portal, De Flexible Portal, T-Mobile Web n Walk en Telfort Spot zullen snel volgen. Een flashdemo is te bekijken op www.anysong.nl.
Om AnySong te promoten gaat Universal Music de settings van de wapsite meegeven op cds. Ook via diverse internetuitingen en een database van 200.000 muziekliefhebbers zal de portal gecommuniceerd worden. Momenteel worden ook gesprekken gevoerd met potentile mediapartners.
bron: muziek en beeld