Heineken en de Cassettestick

20-07-2009 @ 15:11

 Na de Speakerkratjes uit 2007 komt Heineken deze zomer met de Heineken Cassettestick: een usb-stick in de vorm van een 80's cassettebandje. De stick is verkrijgbaar in een actieverpakking met zes blikjes Heineken, te koop in bijna alle Nederlandse supermarkten...
De sixpack Heineken-blikjes plus de cassettestick kosten € 9,99. De stick, met een opslagcapaciteit van 2GB, is verkrijgbaar in vijf jaren'80-looks: Pop, Disco, Rock, Motown en NL. Naast de 80's-stick ontvangt de koper drie gratis nummers, waarvan tenminste één unieke cover van Future Presidents die je kunt downloaden op Heineken.nl. Hiervoor moet men de aanwijzingen van de software op de stick volgen waardoor hij op de site komt. Op de site is vervolgens keuze uit drie tracks uit het cassettetijdperk.

Heineken en muziek
Dat Heineken weer een actie heeft met iets van muziek is volgens Rob van Griensven, brandmanager Heineken, niet gek. Volgens hem zijn Heineken en muziek al jaren onlosmakelijk van elkaar verbonden. Zie de Speakerkratjes en de Heineken Music Hall. Ook kan de muziekliefhebber sinds kort via Heineken.nl muziek downloaden, cd’s bestellen, tickets kopen en bijzondere privileges verkrijgen, zoals een meet & greet met artiesten. Volgens Van Griensven matcht de cassettestickactie met het biermerk. ‘Ik denk dat deze promotie perfect past in de verfrissende manier waarmee Heineken met muziek omgaat.’

Concept, design en packaging van de Cassettestick zijn van Fitzroy Amsterdam. Virtual Affairs zorgde voor de realisatie van de productie. De commercial is gemaakt door TBWA/Neboko
 
http://www.heineken.nl/