Omzet uit radioreclame blijft stijgen, zo blijkt uit cijfers 1e kwartaal 2019

18-04-2019 @ 21:01

Adverteerders hebben in het eerste kwartaal van 2019 € 3,2 miljoen meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar, dit is een stijging van 8,2%.

De totale radioreclameomzet loopt op naar € 42,1 miljoen en komt daarmee op het hoogste niveau sinds het eerste kwartaal van recordjaar 2008. Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB.

De netto spotreclameomzet stijgt met ruim drie miljoen naar € 39,1 miljoen en de branded content omzet komt uit op € 3 miljoen. De digitale radioreclame omzet groeide met ruim 30%. Deze groei past in de Europese trend; zowel Engeland als Duitsland, Frankrijk, Zweden en Denemarken lieten grote groei in de radioreclamemarkt zien.

Liedewij Hentenaar (directeur RAB): “Je ziet dat zowel in Nederland als in Europa de radiomerken met succes durven te innoveren. Digitaal is als distributieplatform een grote aanjager voor continu luisteren. Zo kan radio de vertrouwde relatie van luisteraars met hun favoriete station vergroten. Dat betaalt zich uit.

bron: RAB.fm/Radiofreak.nl