17-03-2003 @ 21:02
Van de single 'Step Right Up' van Jamai heeft BMG 17 maart 185.622 exemplaren aan de winkels uitgeleverd. En met de 'winkels' wordt eigenlijk alles bedoeld, dus naast de reguliere muziekwinkels, ook de Blokkers, AH's, Dirksons etc van deze wereld. Tevens gaat er nu natuurlijk een ongekende prijzenslag plaatsvinden om dit gigantische aantal in snel tempo bij de consument te krijgen. Blokker en Dirkson hanteren al een verkoopprijs van 4,99 euro. Ondanks het feit dat het ego bij BMG ongekende vormen heeft aangenomen met dit recordaantal uitgeleverde singles is het wel erg korte termijn denken. Want het was toch zo geweldig geweest, indien met name de muziekwinkels van dit muziekproduct hadden kunnen meeprofiteren en de single alle kans te geven een verkooprecord aantal te laten behalen in de komende weken via de platenzaak. Jammer en een gemiste kans om ook de muziedetailhandel een stukje omzet te gunnen. Blijkbaar wordt gedacht dat de consument de weg naar de muziekwinkel niet meer kan vinden. Wordt het niet eens tijd dat ook de muziekwinkel zich breder gaat orienteren met andere producten voor stuntprijzen om zodoende de consument binnen te halen? De uitlevering van de single is op maandag tegelijk geschiedt naar iedereen, zowel ketens als niet ketenwinkels, traditioneel als niet-traditioneel. We houden de ontwikkelingen in de gaten en gaan de komende dagen ook op onderzoek hoe de ontwikkelingen in de winkels zullen zijn.