24-08-2018 @ 20:17
Vanaf 1 september is Talpa Network volledig eigenaar van Social1nfluencers. Daarmee komt een einde aan een periode van geleidelijke overgang, die in 2015 begon. Toen ging Social1nfluencers een vergaande samenwerking aan met SBS Broadcasting, dat op dat moment nog in handen was van Talpa en Sanoma.
In aanloop naar de definitieve overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network, is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen als VP van Talpa Social. Zij is verantwoordelijk voor de strategie en verdere doorontwikkeling van Talpa Social, waar Social1nfluencers onderdeel van uit maakt. Op 1 augustus is Annemarieke van Felius-Loderus als Business Manager toegetreden tot het MT van Talpa Social.
Binnen de cross-mediale strategie van Talpa Network is Social een belangrijke pijler. Met 150 influencers in de portfolio is Talpa Social een van Nederland’s grootste MCN. De nieuwe groeistrategie is erop gericht om naast influencer channels ook owned channels en originals te lanceren.
Het afronden van de overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network valt samen met het vertrek van de twee oprichters en Managing Directors van het bedrijf: Daan Sip en Niels Verhoeven. In 2012 waren zij de eersten die in Nederland een agency voor Youtube creators startten. Daarmee hebben zij een belangrijke bijdrage geleverd aan het vormen van de influencer industrie in Nederland.
“Daan en Niels hebben een hele mooie basis gelegd om Social1nfluencers onder Talpa Network verder te laten groeien en uit te bouwen. Er liggen ontzettend veel kansen,” aldus Suzanne Pronk.
“Het waren zes fantastische jaren!” zegt Daan Sip. “Ik heb zo ontzettend veel geleerd. Ik wil vooral benadrukken dat Social1nfluencers succesvol is geworden dankzij het team dat met hart en ziel voor ‘de zaak’ werkt. Nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk. Ik weet zeker dat Social1nfluencers in goede handen is bij Talpa Network.”