Programma Buma NL: interactief en inspirerend

30-07-2014 @ 16:59

Donderdag 18 september is er weer de mogelijkheid voor alle Nederlandse artiesten, muziekprofessionals en liefhebbers om in 's-Hertogenbosch voor de vijfde editie van Buma NL bij te wonen. Buma NL is hét event voor de Hollandse muziek. Met inspirerende panelbijeenkomsten waarbij iedereen volop kan meediscussiëren, optredens van de beste Nederlandse artiesten en natuurlijk de uitreiking van de Buma NL Awards. Deze jubileum-editie van Buma NL is meer dan ooit de moeite van het bezoeken waard!

Programma Buma NL bekend
De drukbezochte panelbijeenkomsten zullen dit jaar interactiever zijn dan ooit: aanwezigen kunnen meediscussiëren over prikkelende stellingen en met mobiele stemkastjes hun mening geven. De dag wordt traditioneel geopend door een spraakmakende key-note spreker die binnenkort bekend wordt gemaakt. 

Promotie en Marketing 3.0
Muziekprofessionals Ilja Volkers (Senior Consultant Timm & Pimm) en Adrie van den Berk (Directeur Berk Music) discussiëren over de vraag of traditionele promotie en marketing nog wel voldoende is om het geloof van de artiest te verkondigen in deze tijd. Hoe belangrijk zijn social media en mobile media als Facebook, Twitter, Instagram en YouTube? Moet je als artiest meer gebruik maken van de nieuwe tools van deze tijd? En wat zijn daarbij de valkuilen?

De exploitatie van muziek
Brian Dessaur (General Manager van de Strengholt Music Group), Remco de Ruiter (Manager Wolter Kroes en Nielson) en Tom Peters (Directeur NRGY Music) praten over de mogelijkheden voor managers, publishers en artiesten om zo effectief mogelijk gebruik te kunnen maken van nieuwe, veelal online, communicatiekanalen. 'De exploitatie van muziek' belooft een prikkelende discussie te worden over óf en hóe via deze kanalen nieuwe geldstromen gerealiseerd kunnen worden.

Kunt u mij de weg naar Vlaanderen vertellen meneer?
Nick & Simon, Jan Smit, Marco Borsato en Rob de Nijs hebben het al ontdekt: Vlaanderen is een interessante markt voor Nederlandse artiesten. Ze verkopen er niet alleen muziek, maar weten ook grote zalen als het Sportpaleis uit te verkopen.
Je markt vergroten met 30% of meer: hoe doe je dat en wie kunnen je daarbij helpen? Kurt Frederickx (zaakvoerder Upstars), Kris Bloemen (CEO Benelive) en Pieter Ramboer (CEO Upstars / Raad van Bestuur knooppunt.be) geven alle ins en outs.

Het Demo panel
Onder leiding van componist/producer Eric van Tijn worden ook dit jaar weer muziekprogrammeurs van relevante radio- en tv-stations gedwongen een uitspraak te doen over nieuw materiaal dat in demofase aan ze wordt gepresenteerd. Wie zal er wat de kenners betreft wel en niet worden gedraaid en opgenomen in de playlist? En hoe motiveren ze die keus? Uiteindelijk wordt één demo omgezet naar een professionele opname.

Meer info over o.a. kaartverkoop van die dag: http://www.bumanlmuziekfestival.nl/tickets