20/20 experience Wereldtournee Justin Timberlake eindigt in Amsterdam

03-12-2013 @ 08:04

With his hair slicked back, wearing Tom Ford clothes — Mr. Timberlake was every bit the 21st-century entertainer, a song-and-dance man with subwoofers.” - New York Times

2013 has been the year of Justin Timberlake - The 20/20 Experience World Tour, a massive blowout featuring elaborate choreography…, a light and laser show grand enough to rival "The Wall," and arrangements that stretched rubbery grooves to the snapping point.” - The Star-Ledger

Na de spectaculaire aftrap van de tour in Brooklyn New York heeft Justin Timberlake aangekondigd dat hij met de 20/20 Experience Wereldtournee ook Amsterdam aandoet op 28 april in Ziggo Dome. Sinds zijn albums 'The 20/20 Experience' en 'The 20/20 Experience' – deel 2, wereldwijd verkrijgbaar, dit jaar alle hitlijsten domineren, brengt Timberlake nu ook zijn opzwepende live show naar fans over de hele wereld. The 20/20 Experience World Tour wordt over de hele wereld gepromoot door Live Nation Global Touring.

De kaartverkoop voor de 20/20 Experience in Ziggo Dome Amsterdam start 6 december om 10.00 uur. Leden van de nieuwe fanclub van Justin Timberlake, The Tennessee Kids (#TNKids), hebben vanaf 3 december toegang tot de pre-sale. Fans wordt geadviseerd lid te worden van deze fanclub via: http://thetennesseekids.justintimberlake.com/, daar ontvangen zij een speciale code waarmee ze toegang krijgen tot de pre-sale. De pre-sale voor MasterCard kaarthouders start 4 december.

Timberlake is onlangs onderscheiden met drie American Music Awards, waaronder die van Favorite Pop/Rock Male artist en stond daarnaast ook nog op de cover van GQ's Man of The Year. Recensenten zijn lovend over 'The 20/20 Experience' en het is het best verkopende album van 2013, met ruim 4 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd. Het album van Timberlake vertegenwoordigde het grootste debuut van een mannelijke artiest van de afgelopen vijf jaar en het grootste digitale debuut in de VS ooit. 'The 20/20 Experience' stond 3 weken op #1 in zowel de Top 200 en de R&B albumlijst (10 weken op #1). In de eerste week na de release van het album bereikten alle tien tracks de digitale lijsten en alleen al in de VS werden de tracks 7 miljoen keer verkocht. Het album werd platina in nog drie andere landen en goud in negen andere landen.

JUSTIN TIMBERLAKE - The 20/20 Experience World Tour

Maandag 28 april 2014
Ziggo Dome - Amsterdam
Entree: €45, € 65 en € 95 (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uurKaartverkoop start aanstaande vrijdag om 10.00 uur via: http://www.livenation.nl/, http://www.ticketmaster.nl/ en 0900 - 300 1250 (45 cpm).

http://www.justintimberlake.com/

Hashtag: #JT2020TOUR