20-08-2013 @ 19:36
De Nederlandse singer/songwriter Daddy’s Girl schrijft met haar eerste single meteen geschiedenis. Voor het videoclipdebuut van haar allereerste single Upside Down, die uitgebracht zal worden op het dancelabel Powerhouse Music, wist de zangeres via de technologiereus Google de futuristische Google Glass te bemachtigen. Een unicum in de wereld van de videoclip en daardoor een wereldprimeur.
Daddy's Girl is van Turkse afkomst en werd ontdekt op de Buma Muzikantendag door MTV’s voormalige Head of Music Erik Kross. In deze functie zag Kross, momenteel producerend onder zijn alias Dutch Disaster, duizenden videoclips voorbij komen en stond aan de voet van vele carrières en muziekstromingen. Daddy’s Girl viel Kross op vanwege haar, zoals Kross zelf zegt, “wervelende presentatie, brutale vocals en star appeal”. In moederland Turkije wordt Daddy’s Girl al de “Turkse Lady Gaga” genoemd, een stigma wat ze zelf niet wil beamen en liever tegenspreekt.
Bekijk hier een teaser van de binnenkort te lanceren videoclip, geproduceerd door de veelbelovende filmmakers van het Amsterdamse collectief Kukeleku en geregisseerd door de met diverse awards onderscheiden Wiebe van den Ende
Google Glass is een draagbare computer in brilvorm met een head-mounted display (HMD), die momenteel door Google Inc. ontwikkeld wordt en beoogt techniek in alledaagse bezigheden te verwerken. Google Glass geeft informatie weer zoals op een smartphone, maar dan handsfree. Een gebruiker kan het toestel bedienen met zijn stem of een touchpad aan de zijkant van het toestel.
Dutch Disaster presents Daddy’s Girl - Upside Down is op 16 augustus 2013 uitgebracht door het Nederlandse dancelabel Powerhouse Music, onderdeel van de Talpa Media Group. Ondertussen is de single ‘gemaakt’ tijdens 538’s Maak-t-of-Kraak-t en toegevoegd aan de playlist van Slam!FM.