Universal start tv-campagne met Ultimate Collection-serie

27-01-2004 @ 08:46

USM (Universal Strategic Marketing, het voormalige UM3) start op 12 februari een tv-campagne rond de Ultimate Collection-serie. Deze serie begon in 2002 met The Ultimate Collection van Level 42 - bedoeld als ‘one off’ - , maar bevat inmiddels 20 3CD’s, waarvan er zonder grote campagne in totaal al meer dan 40.000 exemplaren zijn verkocht.

De CD’s zijn chronologisch van opbouw, waarbij alle tracks 32 bit geremasterd zijn. De derde disc is steevast gevuld met extra’s zoals live tracks, remixen, samenwerkingen of niet eerder verschenen materiaal. De samenstelling is in handen van Enrico Groeneveld, manager catalogue & ccm bij USM, en productmanagers Bobby Veenstra en Joost Bruens.

Aanraders zijn The Ultimate Collections van Robert Palmer (incl. Power Station- en live-materiaal), Donna Summer (incl. het zelden voor verzamelaars vrijgegeven duet 'Enough Is Enough' met Barbra Streisand), Diana Ross (incl. The Supremes-tracks) en Kool & The Gang (incl. solonummers van J.T. Taylor).

En ook Kid Creole & The Coconuts, Swing Out Sister, Shakatak en Gino Vannelli. Afgelopen jaar 2003 verschenen onder meer Tears For Fears, Dusty Springfield, 10CC, Joe Jackson, Marvin Gaye en James Brown. Op 9 februari a.s. worden aan de serie 3CD’s toegevoegd van ABC (incl. remixen van de grote hits) en Style Council (incl. nummers van The Jam en solonummers van Paul Weller). “Het is elke keer weer een enorme klus om al die tracks te clearen, en we zijn er dan ook trots op dealerprijs voor deze 3cd’s op €12,80 te kunnen houden”, zegt Groeneveld. “Van de inkopers van onze meeste key accounts hebben wij begrepen dat zij gaan voor een verkoopprijs van €19,99. We gaan met de serie adverteren in onder meer Aloha en er komt een tv-campagne ter waarde van €40.000,- op alle commerciële zenders. Daarvoor zijn twee commercials gemaakt: één gericht op de mannelijke, en één voor de vrouwelijke doelgroep.

(universal music)